Lirik Lagu SAH (Setia Akhir Hayat) – Sarah Suhairi, Alfie Zumi

Pelitabanten.com – Lirik lagu SAH yang dibawakan oleh Sarah Suhairi dan Alfie Zumi akhir-akhir ini menjadi viral di TikTok. “SAH” sebenarnya adalah singkatan dari “Setia Akhir Hayat”. Lirik lagu ini bercerita tentang dua insan yang saling mencintai dan berjanji untuk setia satu sama lain hingga akhir hayat.

Popularitas “SAH” di TikTok tidak lepas dari penggunaan potongan liriknya yang viral. Beberapa bagian yang sering digunakan, seperti “Tiada bintang kan bersinar, tiada lagi bumi berputar”, memiliki kekuatan emosional yang kuat dan mudah diingat.

Berikut Ini Lirik Lagu SAH (Setia Akhir Hayat) – Sarah Suhairi, Alfie Zumi :

Tiada bintang kan bersinar
Tiada lagi bumi berputar
Jika ku tak bersamamu
Semuanya kan runtuh
Tiada tulang yang bergetar
Tiada senyuman yang ku gemar
Jika ku tak bersamamu
Semuanya kan runtuh

Baby, I need to know how was your day?
I know that life is hard jangan bersedih
Aku kan ada takda antara
Yang lain sementara
Ku sini selamanya yeah yeah
Jangan gerak walau seinchi
Girl, you got the recipe macam kimchi
Jadi yakiniku kau kan pasti
Kahwiniku bila aku ready

Tak pernah ubah fikiran aku janji
Biarpun kau ugut aku ada saksi
Okay, aku tak peduli
Kau kerat lah jari kecuali ini yeah
Kalau tak mana nak sarung cincin
Itu yang paling penting
Takda benda yang lain cause
Aku cuma mahukan kamu

Tiada bintang kan bersinar
Tiada lagi bumi berputar
Jika ku tak bersamamu
Semuanya kan runtuh
Tiada tulang yang bergetar
Tiada senyuman yang ku gemar
Jika ku tak bersamamu
Semuanya kan runtuh

Alfie : Lupakan semua yang dah berlalu
Tengok depan kan kau ada aku
Sarah : Janji padaku kau takkan pergi
Tetap disini jangan biarku sunyi
Alfie : Tolong percaya semua kataku
Sarah : Engkau harus buktikan dulu
Alfie : Memang takda yang lain cuma kamu
Sarah : Jadi apa lagi yang kamu tunggu?

Tak pernah ubah fikiran aku janji
Biarpun kau ugut aku ada saksi
Okay, aku tak peduli
Kau kerat lah jari kecuali ini yeah
Kalau tak mana nak sarung cincin
Itu yang paling penting
Takda benda yang lain cause
Aku cuma mahukan kamu

Tiada bintang kan bersinar
Tiada lagi bumi berputar
Jika ku tak bersamamu
Semuanya kan runtuh
Tiada tulang yang bergetar
Tiada senyuman yang ku gemar
Jika ku tak bersamamu
Semuanya kan runtuh

Sekarang ku percaya
Kita ditakdir tuk bersama
Selamanya hingga ke hari tua
Genggam erat tanganku
Jangan pernah kau lepas
Kau tempat ku berteduh
Yang paling selamat

Tiada bintang kan bersinar
Tiada lagi bumi berputar
Jika ku tak bersamamu
Semuanya kan runtuh
Tiada tulang yang bergetar
Tiada senyuman yang ku gemar
Jika ku tak bersamamu
Semuanya kan runtuh

Tiada bintang kan bersinar
Tiada lagi bumi berputar
Jika ku tak bersamamu
Semuanya kan runtuh
Tiada tulang yang bergetar
Tiada senyuman yang ku gemar
Jika ku tak bersamamu
Semuanya kan runtuh